Skip to content

החזר מס הכנסה בהליך מהיר

בדיקת זכאות אונליין לקבלת החזר מס הכנסה, תשלום עפ"י הצלחה

אנו חברה פרטית המספקת שירות אזרחי עבור רשות המיסים ברישיון משרד האוצר

משרד האוצר
לוגו מס הכנסה
בנק ישראל
הזינו פרטים לבדיקת זכאות החזר מס

1 .יש להזין את הפרטים בטופס בצורה נכונה

בדיקת זכאות החזר מס הכנסה

2. הערכה ראשונית תוצג במסך בתוך מספר שניות

חישוב החזר מס הכנסה

3. מומחה מטעמנו יעשה חישוב מדויק של הכסף המגיע לכם

הגשת מסמכים לצורך החזר מס

4. נגיש את המסמכים הדרושים ונתמודד עם הבירוקרטיה במקומכם

החזר מס הכנסה בבנק

5. הכסף יועבר ישירות לחשבון הבנק שלכם

יש להזין את הפרטים בצורה נכונה

* ככל שתמלאו פרטים רבים יותר כך חישוב החזר המס המגיע לכם יהיה מדויק יותר

🔒 האתר עושה שימוש באבטחת SSL

אל תחכו עד סוף החודש, בדקו זכאותכם עוד היום.

שעות
דקות
שניות

מי זכאי לקבל החזר מס הכנסה?

  • אדם המפקיד כספים לטובת קרן השתלמות או קופת גמל
  • הצטברו לזכות השכיר נקודות זיכוי אבל בפועל הוא לא קיבל בגינן הטבות מס כמו למשל: שינוי בסטטוס המשפחתי, העתקת מקום מגורים לעיירת פיתוח, סיום לימודי תואר אקדמאי, שינוי במצב הבריאותי וכולי
  • אדם אשר עבר מספר מקומות עבודה לאורך השנים
  • הארכת חופשת לידה
  • אדם התורם למוסדות מוכרים לצרכי מס
  • אדם אשר חתם אבטלה לתקופת מה או אשר יצא לחופשה ללא תשלום
 
החזר מס הכנסה

החזר מס הכנסה

תוכן עניינים

אילו מסמכים נדרשים לצורך החזר מס הכנסה?

על מנת לקבל החזר מס, יש צורך להגיש בקשה באמצעות טופס 135.
בטופס זה קיימות קטגוריות שונות שיש צורך למלא, כגון: פרטים אישיים, שם ושם משפחה, כתובת, פרטים על בן הזוג,ניכויים אישיים, קופות גמל,זיכויים אישיים, הניכויים במקור ועוד.

כמו כן, אל הבקשה יש צורך לצרף מסמכים רלוונטיים אשר מתארים את ההכנסות, אישורי מס הנוגעים להכנסות לאורך שנת המס, וכן מסמכים אשר באים להעיד על ההטבות לשנת המס הנוכחית.

אם אתם רק שכירים ואין לכם הכנסות מהצד, תצטרכו להגיש טפסים כמו תעודת שחרור מצה"ל, תעודת עולה או טופס 106.

חוששים מהבירוקטיה הקשה?

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. השירות האזרחי לרשות המיסים הוקם במטרה להקל על אזרחי ישראל לקבל את מה שמגיע להם ללא כאבי ראש.
קליק ונתחיל בתהליך החזר המס שלכם >>

הידעת? להחזר המס מתווספים הפרשי הצמדה וריבית של 4%

איך קורה מצב שרשות המסים צריכה להחזיר לנו כספים? 

כאמור, אם אתם עובדים כשכירים, החלפתם בשנים האחרונות מקום עבודה, או השתנו נתונים בסטטוס האישי והזוגי שלכם – ייתכן ואתם זכאים להחזר ממס הכנסה. אך כדי לענות על השאלה צריך להבין כיצד מחושב המס בישראל ולהכיר שני מושגים בסיסיים: ניכוי מס במקור ומדרגות מס.

ניכוי מס במקור

ניכוי מס במקור זוהי שיטה בה העובד משלם על פי ההכנסה השנתית הכוללת, כאשר המס נגבה באופן חודשי. המשמעות היא שבמקרה של שינוי בגובה ההכנסה השנתית או חישוב מוטעה של סכום המס, יגבו מכם יותר בכל חודש.

מדרגות מס

מדרגות מס הם למעשה אחוז המסים שהעובד משלם מתוך סך המשכורת שלו, כאשר ככל שהמשכורת גבוהה יותר, כך גובה המס יעלה. בנוסף, רשות המסים מגדירה נקודות זיכוי, שבמידה והעובד הצהיר עליהם, הוא יכול לקבל הנחה בגובה המס. לא כל העובדים מודעים לנקודות הזיכוי הללו ולכן יש מקרים בהם מדרגת המס מחושבת בצורה לא נכונה ואז ניתן לברר אודות החזר מס לשכירים.

איך מתבצע הליך הגשת בקשה להחזר מס?

תוכלו למצוא ברחבי הרשת, כמו גם באתר של השירות האזרחי של רשות המסים, סימולטור ממוחשב אשר יבדוק את זכאותכם לקבלת החזר. לצד הסימולטור, מציעה רשות המסים מדריך מפורט כיצד להגיש את הבקשה ואלו טפסים יש לצרף. יש להוריד טופס מספר 135, למלא פרטים בנוגע להכנסות, רווחים, פרטים אישיים שלכם ושל בן הזוג במידה ויש, פרטי חשבון ונתונים נוספים. כדי שהטופס יהיה קביל, יש להצהיר שהמידע שמסרתם הוא אמין, לחתום ולצרף אסמכתאות כגון טופס 106 של שנת המס בגינה אתם מבקשים אתם ההחזר, תעודות שחרור מצה"ל, אישורי לימודים, תעודות לידה של ילדים, אישורים מביטוח לאומי ועוד.

שימו לב! החזר מס הכנסה מגיע לכם על פי החוק וחבל לפספס את ההזדמנות.
כמו כן, בקשה להחזר מס לשכירים ניתן להגיש עד שש שנים אחורנית, לכן רצוי לא להתמהמה ולטפל בכך בהקדם!

יחד עם זאת, רבים מאיתנו סולדים מבירוקרטיה וניירת, ואם אין לכם זמן להתעסק עם הליך הגשת הבקשה והמעקב אודות סטטוס הטיפול, או שאתם חוששים לעשות טעויות בשל חוסר ידע תוכל לבצע את הגשת הבקשה דרכנו ואף נעזור לכם לקבל את הכסף לחשבון הבנק שלכם בקלות ובמהירות.
לבדיקת זכאות מלאו את הפרטים בטופס >>

הידעת? החזר מס הכנסה ניתן לקבל עבור שש השנים האחרונות

מה ההבדל בין עצמאי לשכיר?

כל בעל עסק עצמאי, בתחילת כל שנת עסקים צריך לעשות תחזית ולצפות את היקף ההכנסות וההוצאות שלו ואז למסור את הפרטים האלה למס הכנסה, ובהתבסס על נתונים אלו עושה מס הכנסה תחשיב, מוציא שוברים עם סכום חודשי אשר נדרש בעל העסק לשלם, כאשר בסוף כל שנת כספים בודקים האם היה פער בין הסכום ששולם בפועל לבין הסכום שצריך היה לשלם. פערים אלו נוצרים כי לעיתים התחזית לא תאמה את היקף ההוצאות וההכנסות, ואם הפער הוא לטובת העסק אז ייתכן ובעל העסק יהיה זכאי להחזר על ההפרש.

עבור שכירים המצב שונה, מכיוון שעובד שכיר אינו מתנהל מול מס ההכנסה בעצמו, וכל גביית המיסים נעשית דרך מקום העבודה. מקום העבודה מנכה את מס ההכנסה ממשכורת השכיר בהתאם לפרמטרים שונים, ומפרט בתלוש השכר את כל ההכנסות וההורדות החודשיות. לפעמים נוצר מצב בו גובה המס ששולם אינו תואם את הסכום אשר היה נדרש לשלם ואז ייתכן כי זכאי האדם להחזר.

מה שמשותף לכל אזרחי ישראל הוא שהם מחויבים לשלם מס הכנסה, בין אם מדובר בשכיר או באדם עצמאי. המדינה משתמשת במיסים אלה לרווחתם של התושבים. הכסף המגיע מן המיסים נועד לביצוע פעילויות כמו סלילת כבישים או טיפול בתשתיות. על כל פנים, לא אחת מגיע להם החזר מס הכנסה, ורווב האזרחים אינם יודעים זאת. 

מדוע הסיכוי לקבל החזר מס כשכיר הוא גבוה יותר?

החזרי המס מגיעים לנו כחוק, בעקבות עודף גבייתם על ידי מס ההכנסה. בעיון מהיר בדוגמאות לאנשים שייתכן שמגיע להם החזר מס ניתן לראות שהכף נטויה לטובת השכירים:

  • עובד שיש לו כמה מקומות עבודה – במקרה זה עליו לבצע תיאום מס, שכן אם הוא לא יעשה זאת, יגבו ממנו מס כפול. בסוף השנה מחשבים את החזר המס הצפוי.
  • עובד שפוטר – עובד שפיטרו אותו ממקום עבודתו והוא לא עבד תקופה מסוימת במהלך שנת המס. במקרה זה העובד זכאי להחזרי מס על התקופה שבה הוא עבד.
  • עובד שיש לו שינוי בסטטוס האישי – נישואין, גירושין, ילד חדש שנולד לא מזמן או תשלומי מזונות.
  • מגורים באזורים בעלי עדיפות לאומית – כלומר, עובד אשר גר במקומות כמו הגולן, הנגב, יהודה ושומרון וכדומה.
  • סטטוס מיוחד – עולים חדשים או חיילים משוחררים יכולים לבדוק אם הם זכאים להחזרי מס.
  • יולדת – יולדת שיצאה לחופשת לידה זכאית להחזר מס אם היא לא עובדת במשך שנה שלמה.
  • סוחרים בשוק ההון – אמנם לא מדובר בשכירים, אך אם ההפסדים שלכם גבוהים מהרווחים בשנה הנוכחית, אתם פטורים מתשלום מס וזכאים להחזר.

מה אפשר לעשות עם הכסף לאחר שמקבלים החזר מס?

גובה החזר המס הממוצע מוערך בדרך כלל במעל 9,000 שקלים, ויש בהחלט מה לעשות עם הכסף הזה. תוכלו, למשל, לסגור הלוואה או את המינוס בחשבון הבנק. וגם אם המשכורת שלכם מתעכבת מעט כי הבוס שלכם נמצא במצב בלתי יציב, אתם תוכלו להיות רגועים מעט. כמו כן, החזר מס של אלפי שקלים הוא הפתעה נעימה לכל דבר ועניין. באמצעות הכסף הזה תוכלו, למשל, לצאת לחופשה שתמיד חלמתם עליה כמו הפלגה לחופי יוון או טיסה לאירלנד.

לחצו לבדיקת זכאות והגשת מסמכים לצורך קבלת החזר >>

הידעת? הכסף יופקד ישירות לחשבון הבנק של הזכאי

לסיכום, האם שווה לבצע בדיקה להחזר מס?

בהחלט! הבדיקה היא ללא תשלום. אולם יש המעדיפים לוותר על הגשת טפסים החזרי מס, מכיוון שאין להם זמן או די אנרגיות כדי להתעסק עם הטפסים הביורוקרטיים. עם זאת, קיימות כמה סיבות שבזכותן כדאי להגיש טפסים למס ההכנסה:

  • מיוחד לשכירים – מרבית השכירים בישראל זכאים להחזרי מס, ולכן כדאי לבדוק זאת.
  • אלפי שקלים – מדי שנה ישראלים רבים מגלים שמגיע להם החזר מס בגובה של אלפי שקלים. כספים אלה מועברים ישירות לבנק לאחר כשלושה חודשים.
  • הגשת טפסים – אמנם תהליך בקשת החזר מס מצריך איסוף טפסים לא מעטים, אך מדובר בפעולה שלוקחת כמה שעות בודדות.
  • עובדים קשה עבור הכסף – החזרי המס הם למעשה הכסף שמגיע לכם כחוק, ולכן כדאי לפעול כדי לקבל אותו.

איך עובד התהליך לקבל הכסף?

החזרי מס – כולנו מכירים את המושג אך לא הרבה מבינים בדיוק במה מדובר ואיך זה עובד. רשות המס, מס ההכנסה כמובן, גובה מס מכל אדם אשר משתכר ומייצר הכנסה כספית כלשהי, בין אם הוא עובד כשכיר במקום עבודה או שהינו בעל עסק עצמאי, כאשר לעיתים, מסיבות שונות, נוצרים פערים בין גובה הסכום ששולם בפועל לבין גובה הסכום אשר צריך היה לשלם. איך בעצם עובד התהליך לקבלת החזר המס?

1. בודקים אם מגיע לכם החזר מס

רגע לפני שאתם מגישים את טופסי הבקשה להחזר מס, כדאי לבדוק אם מגיע לכם בכלל החזר מס. כדאי לבדוק אם מגיע לכם החסר לתקופה של כחצי שנה אחורה. אנו עובדים עם אנשי מקצוע מומחים ומקצועיים על מנת לוודא שאכן מגיע לכם החזר.

2. מגישים עבורכם את המסמכים

כולנו אוהבים לקבל כסף. בשביל זה אנחנו מוכנים לקום בכל בוקר, להתלבש ולהגיע לעבודה. ומה רבה שמחתנו כאשר אנחנו מוצאי שטר נסתר של 200 שקלים בתוך ארנקנו? אך מה אם היו אומרים לכם שיש לכם אלפי שקלים שרק מחכים להיכנס לחשבון הבנק שלכם? ובכן, גם במקרים אלה רבים מאיתנו אינם רוצים להשקיע את הזמן והאנרגיה בהגשת המסמכים. הצוות של השירות האזרחי לרשות המסים יגיש במקומכם הכל!

 3. הכסף עובר לחשבון הבנק שלכם

כן, בסוף התהליך מגיע החלק הנפלא ביותר, כזה שגורם למאות אלפי ישראלים להמתין בסבלנות לסיום התהליך – הכסף עובר ישירות לחשבון הבנק!

שעות
דקות
שניות